teisipäev, 27. aprill 2010

TAIMAA 3/3- väljasõidud


I väljasõidupäev

Meie esimene suurlinnast väljasõit suundus UNESCO maailmapärandi nimistusse kuuluva iidse Tai pealinna, Ayutthaya, varemeid hõlmavasse ajalooparki (pilt üleval). Ayutthaya oli Tai pealinnaks 14-18.sajandil, mil birmalased linna hävitasid. Alles jäid vaid kivist varemed, mille vahel jalutada saime. Lisaks külastasime Taimaa suurima pronksist Buddha kujuga templit ning lamava Buddha kujuga kuninglikku templit, mille ümber asuvas Victory stuupade kompleksis suuremas koguses kohalikke munke nägime.

Victory stuupade kompleksis ringi uudistamas:


Päeva teise poole veetsime hubase atmosfääriga kaunis Tai kuningate suvepalee kompleksis (Pang Pa-In Palace). Kompleksi kuuluvad muu hulgas suured aiad ja haljastusalad ning Hiina stiilis kuninglikud palee- ja trooniruumid. Kuningas kasutab seda kompleksi vastuvõttudeks ja bankettideks.


Oma sisutiheda väljasõidupäeva lõpetasime mööda jõge suure paadiga Bangkoki poole tagasi sõites ning samal ajal rikkalikku taipärast lõunasööki nautides ja jõeäärset elu uudistades.


II väljasõidupäev

Meie teise väljasõidupäeva märksõnadeks olid ujuv turg (Floating Market) ning tiigrite tempel (Tiger Temple). Tais oleku kõige elamusrohkema kogemuse saimegi väikse paadiga mööda jõge kihutades, lihtrahva puumajakestest möödudes ning mööda ujuvat turgu ringi sõites. Meie jaoks oli see põnev kogemus ja lihtsalt nautisime ümbrust ning kohalikku kaubitsemist. Kanalitel ringi sõitvatest paatidest oli võimalik osta erinevaid idamaiseid hõrgutisi. Ujuval turul kaubeldi kõigega, mida ümberkaudne viljakas maapind annab. Aegajalt aheldasid kaubitsejad meie paadi oma kaubapaadi külge ja püüdsid turistidele kõiksugu kraami pähe määrida. Tundsime huvi tailaste kolmnurkse kübara vastu ja küsisime selle hinda. Otsekohe pakuti meile kübara hinnaks 1500 bahti, mis oli ilmselgelt liialdus, sest olime sama toodet varem paarisaja bahtiga müügil näinud. Taas näide, kuidas Tai kaubitsejad ei liialda mitte paarikordselt, vaid oluliselt rohkem. Hakkasime juba edasi sõitma, kui hinda üle kolme korra alla lasti. Lõpuks ostsime nimetatud mütsi endale mälestuseks.


Päeva keskel viidi meid üliigavasse II maailmasõja muuseumisse, mille lähistel oleva KWAI jõe sillal oma uhiuue mütsi suure tuulega lendu suutsin lasta. Nii väheks seda rõõmu siis oligi. Sain lõpetuseks vaid jõe voolu mööda edasi liikuvale mütsile nukralt järele vaadata.

Enne lõunasööki külastasime taas ühte turistilõksu, kus erinevaid puuskulptuure ja puidust tooteid valmistati ning müüdi. Tooted olid tõesti meisterlikult valmistatud ja kaunid, kuid Tai mõistes väga kalli hinnaga. Soovijatele pakuti ka elevandiga sõitmise võimalust, kuid sel korral seda keegi ei soovinud ja me üksi ka ei tahtnud teistest maha jääda.

Lõunaks sõime taipärast maitsvat riisirooga erinevate salatitega, misjärel suundusime Tiigrite templi suunas. Tiigrite templi näol on tegemist omapärase tiigrikasvandusega, kuhu sisse pääsemiseks peab lunastama 500 bahti ehk umbes 180 kroonise pileti. Pilet sisaldab ühtlasi koos tiigritega endast pildi tegemise võimalust, samal ajal tiigrite puudutamist ning ümbruse uudistamist. Sissepääsu eritingimustena oli muuhulgas välja toodud, et kanda ei tohi punast ja oranži värvi riideid, kaetud peavad olema õlad ja rind, kasutada ei tohi tugevalt lõhnavaid parfüüme ega kanda lendlevaid seelikuid. Pildistamise ajal talutati kõiki külastajaid kätpidi tiigrite juurde ja kõik toimus ülima ettevaatlikkuse ning juhendamise all. Tiigritele tuli alati läheneda vasakust küljest ja nende poole ei tohtinud kunagi olla seljaga. Neil loomadel pidi olema instinkt rünnata just selja tagant. Tegelikult tundusid tiigrid suhteliselt uimased ja unised olevat, mõni vaid haigutas ja ringutas vahetevahel. Tiigrite templi territooriumil võis vabalt ringi liikumas näha erinevaid loomi, muuhulgas metssiga, kanu, erinevaid kitsi ja sokke ning uhkeid faasaneid.


Tänu kahele väljasõidupäevale oli meil võimalik Taid veidi paremini tundma õppida. Enamasti ongi nii, et kõige põnevam osa algab sealt, kust lõpevad suurlinnad. Tais oli muidugi ka suurlinnaelu omamoodi vaatamisväärsus ning elu seal käis sootuks teistmoodi, kui mujal näinud ja kogenud olime. Püüdsime bussi akendest pidevalt välja vaadata ja meie jaoks eksootilist loodust uudistada. Nägime riisipõlde, kookospalme ja seda kõike ümbritses lihtrahva vaene elu ning lagunevad puumajakesed.

Siiski tähendab Austraalia meie jaoks palju palju enamat kui Tai. Tais kogetu oli küll tavapärasest erinev, kuid see kahvatub kõige selle ees, mida me Austraalias teha, näha või kogeda jõudsime. Kuigi elu Austraalias on Tai elust väga palju kallim, sai seal hing puhata ja ümberkaudne loodus oli ehe, puhas ning imetlusväärne. Tais keerles kõik pettasaamise ja turistide ära kasutamise ümber ning kõik see meeletult väsitas. Samas saime kogeda elu hoopis teistsuguses kultuuris ja me ei kahetse, et sellest osa saime. Kahju ainult, et kõik nii raskete mõtete ja valusate hetkede saatel toimus.

Meil on üks unistus. Meil on unistus ühel päeval Austraaliasse tagasi minna ja seal oma rännakud lõpule viia. Tulgu see võimalus kasvõi 20 aasta pärast. Selles maas on mingi seletamatu võlu ja müstika, mida unustada ei saa. Tükike meist jäi sinna maha ja kunagi läheme me seda tükikest otsima.

Meie Taimaa pildialbumile pääsete ligi vajutades SIIA

1 kommentaar:

  1. KUIDAS TEEN MINU EX WIFE TAGASI DR ODION abiga ...... Tere, kõik mu nimi on Robert Jason, pärast 15 aastat kestnud abielu elasime mina ja mu naine õnnelikult koos, me armastasime teineteist nii palju ja ma armastasin minu perekond olid nad minu peamiseks prioriteediks, kuni ühel hommikul oli minul ja mu naisel väike argument, mis, ma tean, et kõigil paaridel on, sest siin maailmas pole täiuslikke paare pärast argumenti, miks ma koju tulles tööle läksin, ma ei saanud leidke mu naine ja meie lapsed ning ta pakkis ka oma ja laste kotid ning lahkus. Proovisin talle helistada, kuid ma ei jõudnud tema juurde. Läksin tema sõbra majja, kuid nad ei osanud mulle öelda, kust teda leida, ma olin pettunud Ma ei teadnud, mida teha, hakkasin alkoholi jooma iga päev ja öösel lõpetasin tööl käimise. See oli minu jaoks keeruline asi, sest tema ja mu lapsed tähendasid mulle kõike, see oli nagu üks kehaosa jättis mind, mida ma ei suutnud toimib hästi, sirvisin ühel päeval Internetis, kui nägin kellegi ütlusi, mis tunnistasid meest c otsustasin, et dr ODION ja kuidas ta 3 päeva jooksul oma naise tagasi viisid, ei mõelnud ma sellele kaks korda, saatsin talle teada ja rääkisin talle kõike, mis juhtus minu ja mu naise vahel ning ta ütles, et tal on minu probleem, mis tal on tema jaoks väga lihtne lahendada ütles mulle ka, et ma usaldan teda, et mu naine tuleb tagasi ja ma ütlesin, et ma usaldan teda ja ta küsis mingit teavet, mille ma talle andsin. 3 päeva hiljem tuli mu naine lastega koju. Ma olin nii üllatunud, et nägin teda nagu unenägu mulle, hakkas ta nutma ja vabandas minu ees. Ma ütlesin talle, et see on okei, ma annan talle andeks, et olen õnnelik, et ta on tagasi, elame nüüd õnnelikult koos. Kui teil on süda murtud, kuna teie naine või abikaasa jätsid teid hoolimata igasugusest surmajuhtumist, kaitseloitsust ja ka kohtuasjade lahendamiseks, pöörduge selle võimsa õigekirjajuhi dr ODION poole, pöörduge tema poole oma e-posti teel; (drodion60@yandex.com) või saate ka tema rakendust whatsApp teda kasutada telefonil +2349060503921.

    VastaKustuta