kolmapäev, 18. november 2009

GREAT OCEAN ROAD - III päev

III PÄEV
Kolmanda rännakupäeva põhiosa veetsime Port Campbelli looduspargi pikkadel ja rohketel radadel rännates. Nägime seal päikese käes peesitamas pisikest sisalikku, midagi hirmsamat ega ohtlikumat me ei ole seni kohanud. Kuulsad 12 apostlit oli vaid väike osa sellest, mida seal näha ja nautida sai. Informatsiooniks niipalju, et 12 apostlit on Austraalia üks kuulsamaid vaatamisväärsusi. Tegemist on ookeanisse jäävate suurte loodusjõudude poolt kujundatud pankranniku tükkidega, mis on kunagi olnud osaks maismaast. Lained ja vihmavesi pidevalt uuristab pankrannikut ja selle tükke, seega pika aja vältel tekib loodusjõudude toimel juurde üha uusi eraldiseisvaid osasid ning lagunevad olemasolevad. Allan luges, et aastas suudab vesi uuristada keskmiselt 2cm pankrannikust. Seega on sealne loodus pidevas muutumises. 12 apostlit olid ühed kuulsamad, kuid mitte ainukesed eraldiseisvad pankranniku osad, neid oli ookeaniäärsel teekonnal veel palju.

Apostlid:

Meie teekonna äärses rannikuvees on ligikaudu 80 laevavrakki, kuulsaim neist on Loch Ard George. Asus see apostlite vahetus läheduses ning palja silmaga vaateplatvormilt vaadates võis kauguses näha tillukest osa laevavrakist veel praegugi. Nähtu oli nii tilluke, et jäi arusaamatuks, mis see täpselt oli, infotahvlilt lugedes tuvastasime, et see on osake laevavrakist. Nimetatud laev oli tugeva tuule tõttu kandunud ookeanis oleva kalju vastu ning 54-st reisijast pääses vaid kaks.

Nägime radadel rännates palju erilisi pankranniku osasid, väikseid saarekesi, vee poolt uuristatud koopaid ning eelnevate vahele jäävaid liivaseid rannajuppe ning ookeanisoppe. Paljud nendest kohtadest olid otsekui erinevatest filmidest välja lõigatud ja neid ümbritses salapärane aura. Enamusel neil aladel oli enne 1788 aasta valgete Austraaliasse saabumist elanud mitmed aborigeenide rühmad. Kahjuks paljud aborigeenid hukati valgete poolt kui nad just ei suutnud põgeneda.

Üheks kuulsamaks sealseks saarekeseks oli Mutton Bird Island, mis sai oma nime seal pesitsevate lindude järgi. Need linnud lendavad igaks talveks Alaskale ning tulevad soojadeks aegadeks saare piirkonda tagasi. Lindude laulu saime sellel matkateekonnal kõvasti kuulda.

Sõitsime apostilte piirkonnast edasi, rannikuäärsele teele jäi veel mitmeid ilusaid kohti. Taas kohtasime loodusjõudude poolt kujundatud pankranniku tükke. Kuulsamateks nendest oli nt London Bridge ja The Arch.

London Bridge:

Külastasime Saarte Lahte (Bay of Islands), kus oli võimalus pääseda eraldatud liivaranna osa lähedale, millel elutsevad pingviinide kolooniad. Kahjuks päevavalguses meil ei õnnestunud pingviine kohata, inimeste tarbeks sellele rannale teed polnud rajatud. Nägime vaid eemalt palju pingviinide jälgi, mis üsna värskelt rannaliivale oli jäetud.

Bay of Islands:

Oma väga kaunite vaadetega päeva ja ühtlasi Great Ocean Roadi teekonna lõpetasime Warrnamboolis. Järjekordse ööbimise tegime just seal, selleks valisime linna keskele rajatud grillimis-ja puhkeala. Külastasime ka Warrnambooli kuulsamat randa (Logans Beach), kuhu vaalad talviti poegima tulevad. Hetkel pole siin talv ja vaalasid polnud meil lootustki näha :)

Meie õhtusöögi peatuspaik Warrnamboolis - kokapoiss Allan:

Tervest teekonnast kokkuvõtet tehes peame tõdema, et see oli igati väärt ettevõtmine. Nägime nii palju ilusaid ja salapäraseid kohti ja nii palju kaunist loodust. Ühtlasi lisab meie rännakule võlu meie liikumis-ja elamisviis. Peame tõdema, et autos elamise võimalus on muutnud meie elu palju võimalusterohkemaks. Saame enamasti jääda peatuma sinna, kuhu soovime ja õnneks oleme vähemalt siiani leidnud suurepäraseid peatumiskohti, kus on olemas söögitegemisvõimalused ning esmased pesemisvõimalused. Great Ocean Road on tõesti üks väga maaliline ja ilus teekond lõputu ookeani ääres kulgevatel imelistel radadel.

P.S. KELLEL HUVI, SIIS ROHKEM PILTE MEIE RÄNNAKUST GREAT OCEAN ROAD-il LEIATE
SIIT

1. Vot see on juba õige Austraalia ja nii tore et olete hakanud juba seda superilusat maad avastama. Teil on veel kindlasti palju ilusaid kohti nägemata aga jaksu ja jõudu nende ülesse leidmisel. SUURED KALLID EESTIST!!!

Perit

VastaKustuta
  2. Ja mulle tundub et olete varsti Sydney's väljas. Vahva!!!

3. või see tähendab et ma panin nüüd puusse, sest te sõidate hoopis teisele poole :D:D:D

4. Jep, me sõitsime teisele poole, aga tulevikus tahame Sydney`sse ka jõuda :) Hetkel oleme Melbournist ülevalpool Sheppartonis ja luurame tööotsa järele :) Ja meil oli täna siin lausa 40 soojakraadi...

VastaKustuta
  5. Teie seiklus oleks justkui filmist "The Beach", nii monus on lugeda ja unistada koigest sellest ilusast, mida teie omal nahal kogeda saate! SUPPER! Hasti suured "jahedamad" kallid teile!

6. Väga tore on lugeda ja muidugi pildid,pildid,pildid :)Tore on teid näha :)
    kallistused ja muidugi olge ikka vahvad :)